סהר - סיוע והקשבה ברשת, היא עמותה ששמה לה למטרה להציע שירות אינטרנטי ישראלי, חינמי אשר יאפשר הצלה ותמיכה נפשית לגולשים במצוקה נפשית, חלקם במצב אובדני. האפיונים התקשורתיים של רשת האינטרנט - זמינות, אלמוניות, לבדיות (האדם נמצא לבד מול הצג האישי שלו), החשיבות הפחותה למראה חיצוני, למרחק פיזי והיכולת לשלוט בזמן ובקצב - מביאים לכך שבמקומות מפגש שונים ברשת גולשים רבים שופכים את ליבם וחולקים את קשייהם, כולל ביטויי כאב רב, ייאוש תהומי, ותכניות לביצוע התאבדות. בחלק מהמקרים, גולשים משמיעים את מצוקותיהם במקומות בהם הצד הקורא והמגיב אינו יודע כיצד להתמודד עם המצוקות, אינו יודע כיצד להגיב ובמקרה הגרוע- עלול לגרום לנזק משמעותי לגולש או הגולשת שמחפשים לעצמם אוזן קשבת וסיוע בהתמודדות עם מצוקתם. במקרים אחרים, הגולשים עלולים להיתקל אף בעידוד למעשים קיצוניים. שירות סהר מזמן סביבה מקוונת אליה מגיעים גולשים במצבי משבר, שבה שיציעו להם הקשבה, תמיכה, עצה, הפניה, ובעת חירום יפעלו להצלת נפשות, וכל זאת – בהתנדבות ובחינם. תוך שימוש באמצעי תקשורת אינטרנטיים שונים, מציע השירות קשר מיידי לפונים אליו, על-ידי סייעים המוכנים להקשיב ולנסות ולעזור להם. כל הסייעים הם מתנדבים בעלי רקע מעשי בעזרה לאחרים, אשר קיבלו הכשרה לתפקידם הנוכחי על-ידי בעלי-מקצוע בתחומים רלוונטיים. בראש עמותת סהר עומדת הנהלה מקצועית האחראית על תפעולו התקין של השירות ומנחה את פעולותיו. חברים בהנהלה גב' ליאורה ארנון (יו"ר), פרופ' עזי ברק, פרופ' ישראל אור-בך, פרופ' חיה קורץ וגב' מיכל שכטר. העמותה פועלת במספר אופנים : 1. החזקת אתר אינטרנט של העמותה ובו חומר רב רלוונטי למי שנמצא במצוקה נפשית. 2. פורומים – העמותה מנהלת 4 פורומי תמיכה נפשית . 3. שיחה אישית – שיחה אישית מתקיימת או ביוזמת סהר (ע"י השארת הודעה המזמינה את המשתתף לשיחה ) או ביוזמת הפונה (על ידי כניסה מתוך אתר העמותה) 4. מייל – פונים שמרגישים בנוח יותר לתקשר באמצעים לא-סיכרוניים , שולחים לעמותה מייל עם בקשות להפניות לגופים היכולים לעזור להם . כל מייל זוכה למענה והפניה . 5. סיירת סהר - קבוצת מתנדבים שמאתרת גולשים במצב נפשי קשה ומציעה להם את שרותי העמותה. משך שנות פעילות העמותה ניצלו חייהם של עשרות אנשים ולאלפי אנשים נוספים הביאה העמותה הקלה נפשית משמעותית .